Monday, May 3, 2010

xc legs dh guts?

sedang aku membelek majalah MBA 2009, aku nampak la tag ni pada advert specialized enduro. lawa poster tu. ye la..kan kerja pro, hasil pun pro.

maka terfikir la aku ttg tag utk model ni. hmm..bagaimana jika ianya dipraktikkan oleh xc riders yg ada di kampungku. beginilah keadaan semasa..

  • boleh kayuh 100km dlm 6 jam flat tapi tak mampu buat satu drop yg tinggi hanya dua kaki
  • hanya insan-insan terpilih sahaja yang layak untuk menganjurkan sesuatu peningkatan
  • kayuh sahaja dah la, nak lompat-lompat buat apa! ingat kanggaroo ke
  • takut jatuh kerana jatuh itu sakit
  • dah tua sgt nak melompat dgn basikal
begitu la sedikit lebih kurang ttg situasi xc riders di kampungku. ada point jugak diorang ni, basikal xc nak abuse buat jump buat apa? rosak la basikal tu nanti... (macam makcik2)

oleh kerana aku membesar semasa suasana extreme bmx sedang rancak, maka aku dan beberapa kawan2ku telah pun di doktrinkan dengan pemikiran extrimist sukan berbasikal. semuanya nampak rideables, boleh jump, gap, drop atas apa sahaja yg kami fikir rideables.

dan kami juga tahu limit frame xc kami. skill tu penting der. mungkin tidak sepenting sentimen kamu terhadap rider-rider tua seperti kami tetapi fikirkan semula. apa yg kamu ada dalam pemikiran berbasikal kamu itu TIDAKlah salah sebenarnya cuma apa salahnya jika kamu juga mempunyai kemahiran teknikal untuk kamu displaykan pada puak setia kamu, pasti mereka akan bergembira dengan kemahiran ahli puak mereka yang telah meningkat.

dan yang paling gembira pasti ketua puak elitist!

No comments:

Post a Comment