Monday, April 12, 2010

permulaan baru

Well.. aku dan sahabat aku dah mula melangkah kearah mencapai impian kami untuk menjadi orang yang totally independent dari anasir-anasir management yang tidak berupaya menggunakan akal dan hati masing2 didalam membuat keputusan.

apa maknanya tu?

kami akan memulakan perniagaan kecil-kecilan sebagai langkah pertama kami menuju ke tanah yang dijanjikan dan ingin melayakkan diri kami diantara golongan akhir zaman yang hidupnya miskin dan susah seterusnya menjadi senang (mudah-mudahan) tanpa melupakan fitrah yang kami junjung.

apa benda yg ko merepek ni, setan?

ini bukan statement frustation. ini ialah suatu statement vision dari kami yang tidak mungkin akan berada ditahap ini sepanjang hayat kami. setiap perkara perlu kepada perubahan. suka atau tidak, samada kamu tetap atau kamu berlari, ianya tetap terjadi.

apa yang kamu tunggu lagi.. mari lakukan penghijrahan!

doakan kejayaan kami wahai saudaraku.

1 comment:

  1. InsyaAllah, akhir zaman memang betol. nampak ke tak nampak "yg miskin jadi kaya raya" tak pasti lagi bang, belom ada bukti yang betol2 nampak. apa level miskin yg dimaksudkan kita pun tak pasti dan apa level kaya yang akan dikecapi pun kita tak berapa nak pasti. ayat yang hampir sama sy gunakan bila bgtau ex gren sy masa uitm dulu "kalau dunia tak kiamat lagi kita akan jumpa, InsyaAllah..." sama2 kita mendoakan untuk kita semua...Aminnn...

    ReplyDelete